VENIZ EVENTS - CLICK HERE

LPG

LPG

VALANTIS LUSH

VALANTIS LUSH

DJ ACADEMY

CLICK BIONIC

Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2016

ΚΥΠΡΟΣ - ΞΕΧΑΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΤΕ.....

 Λευκωσία: Τέλος στο επικίνδυνο χάος και αλαλούμ που επικρατεί με τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα πατίνια κυρίως στις τουριστικές περιοχές, αλλά και τις τετράτροχες μοτοσυκλέτες ενοικίασης αλλά και ιδιωτικής χρήσης, επιχειρεί να βάλει η Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής.

Χθες, διά του προέδρου της Γιώργου Προκοπίου η κοινοβουλευτική Επιτροπή ζήτησε επιτακτικά από το Υπουργείο Συγκοινωνιών να αναλάβει συντονιστικό ρόλο και να διαμορφώσει νομοσχέδιο που να ρυθμίζει όλα όσα αφορούν το θέμα - ποιοι ηλικιακά δικαιούνται να οδηγούν ηλεκτροκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα πατίνια, πού μπορούν να τα οδηγούν, αν πρέπει να επιθεωρούνται τέτοια οχήματα, αν πρέπει να ασφαλίζονται κ.τ.λ. Ο Γιώργος Προκοπίου ήταν μάλιστα σαφής ότι πρέπει το νομοσχέδιο να είναι έτοιμο πριν τον ερχόμενο Μάρτιο, ώστε να συζητηθεί, εγκριθεί και εισαχθεί ως νομοθεσία έγκαιρα, πριν την επόμενη τουριστική περίοδο.

Προηγήθηκε έρευνα του Υπουργείου Συγκοινωνιών για να ακουστούν οι απόψεις των τοπικών Αρχών τουριστικών περιοχών, ωστόσο δεν υπήρξε μονοσήμαντη αντιμετώπιση, καθώς διεφάνη ότι οι απόψεις των άμεσα εμπλεκομένων διίστανται.
Είναι ένα θέμα που, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής ο βουλευτής Ζαχαρίας Ζαχαρίου, θα είναι δύσκολο πλέον να λυθεί, γιατί έχουν ήδη διαμορφωθεί οικονομικά συμφέροντα στον τομέα αυτό.

Στην πράξη, σύμφωνα και με πολύ πρόσφατη γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα, που ζήτησε η Αστυνομία, εξαιρουμένων των αναπηρικών ηλεκτροκίνητων τροχοκαθισμάτων και των ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων, όλα τα άλλα δίκυκλα και τρίκυκλα ηλεκτροκίνητα πατίνια τύπου «Segway» (ή σκούτερ όπως αναφέρθηκαν στη Βουλή), που στις πλείστες περιπτώσεις αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 20 χλμ την ώρα, δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε δημόσιες οδούς, δηλαδή δρόμους και πεζοδρόμια και πως υπάρχει δυνατότητα ποινικής δίωξής τους αν υπάρχει μαρτυρία ότι κυκλοφορούν κατ' αυτό τον τρόπο. Ωστόσο, τονίζει η Νομική Υπηρεσία, θα πρέπει προφανώς και να ξεκαθαρίσει αν πρόκειται για μηχανοκίνητα οχήματα ή όχι, αφού θα τεθεί τέτοιο θέμα σε περίπτωση ποινικής δίωξης.

Η Αστυνομία, σύμφωνα με εκπρόσωπό της θεωρεί ότι δεν ξεκαθαρίζει και τόσο το τοπίο με τη γνωμάτευση ώστε να προχωρήσει σε διώξεις, γι' αυτό κατά τη διαπίστωση στους ελέγχους κυκλοφορίας τέτοιων μέσων, περιορίζεται σε συμβουλευτικές παρατηρήσεις. Σύμφωνα πάλι με εκπρόσωπο του Τμήματος Δημοσίων Έργων, η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας είναι σαφής - απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία τέτοιων μέσων.

Η αναφορά οδήγησε σε αντίδραση των βουλευτών Κώστα Κώστα και Αντρέα Φακοντή, που υπέδειξαν ότι τότε το κράτος θα έπρεπε να λάβει μέτρα, αφού δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται η εισαγωγή, η εκτελώνιση, η καταβολή φορολογίας για τα μέσα αυτά και να απαγορεύονται - είτε έπρεπε να ρυθμιστούν, είτε να απαγορεύεται η εισαγωγή τους.

Παράλληλα, ο εκπρόσωπος του Τμήματος Δημοσίων Έργων τοποθετήθηκε αρνητικά εκ μέρους της υπηρεσίας του, σε προηγούμενη εισήγηση, όπως περιληφθούν τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα και τρίκυκλα πατίνια στη νομοθεσία για τα ποδήλατα. Τα επιχειρήματά του ήταν δύο: Πρώτο, η νομοθεσία για τα ποδήλατα πήρε χρόνια για να βρεθεί συναίνεση στις προβλέψεις της. Δεύτερο η νομοθεσία βασίζεται στο γεγονός ότι τα ποδήλατα κινούνται με μυϊκή δύναμη και όχι με μηχανή, εν μέρει ακόμα και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Οπότε δεν συνάδουν οι προβλέψεις.

Αλλού απαγορεύονται, αλλού περιορίζονται κι αλλού επιτρέπονται

Πάντως, με βάση εκτενή και λεπτομερή μελέτη που ετοίμασε το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, σε σχέση με τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την κυκλοφορία τέτοιων μέσων, σε πολλές χώρες αντιμετωπίζονται ως πεζοί και ως ποδήλατα. Ωστόσο η μελέτη του ΤΟΜ, που παρουσιάστηκε χθες ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, δείχνει ότι ούτε εντός Ε.Ε. ούτε και παγκόσμια υπάρχει αντιμετώπιση με τον ίδιο τρόπο.

Αλλού το ποιος και πού τα οδηγεί εξαρτάται από το πλάτος και την ταχύτητα που αναπτύσσουν. Αλλού επιτρέπεται σε ποδηλατόδρομους, πεζοδρόμια και πάρκα, αλλού από άτομα 16 ετών και άνω, αλλού και από μικρότερους με τη συνοδεία ενήλικα κ.τ.λ. Αλλού κατατάσσεται στα μοτοποδήλατα και πρέπει να έχει φώτα, καθρεφτάκια κ.τ.λ. Στις περισσότερες περιοχές Καναδά και ΗΠΑ επιτρέπεται η χρήση τους μόνο σε ιδιωτικούς χώρους. Αλλού επιτρέπεται σε συγκεκριμένες διαδρομές – συνήθως ιστορικού, τουριστικού ενδιαφέροντος αλλά χρειάζεται ασφάλιση, φώτα, πινακίδες εγγραφής κ.τ.λ. Κι αλλού επιτρέπεται και σε δημόσιους δρόμους από κατόχους άδειας οδήγησης άνω των 18 ετών, κατόπι ασφάλισης.
Παντού βέβαια απαγορεύεται η κυκλοφορία τους δε δρόμους που απαιτούν ελάχιστη ταχύτητα κίνησης άνω των 20 χλμ.

Θα έπρεπε να κυκλοφορούν μόνο εκτός δρόμου

Σε σχέση με τις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας ανέφερε ότι κατά την περίοδο 2012 – 2015 (εξαιρουμένου του 2013 για το οποίο δεν υπήρχαν στοιχεία) καταγράφηκαν επτά νεκροί, 27 σοβαρά και οκτώ ελαφρά τραυματίες από τροχαία με τετράτροχες μοτοσυκλέτες – τις γνωστές «γουρούνες». Φέτος, μέχρι τώρα υπήρξαν μόνο δύο ελαφρά τραυματίες.

Οι «γουρούνες» ενοικίασης περνούν ετησίως από τεχνικό έλεγχο, ωστόσο οι ιδιωτικής χρήσης δεν ελέγχονται μέχρι τώρα. Προωθείται νομοθεσία που θα επιβάλλει τον τεχνικό τους έλεγχο. Επίσης, η νομοθεσία προβλέπει δύο κατηγοριών «γουρούνες», αυτές με κυβισμό μέχρι 50 κ.ε. ή ισχύος μέχρι 4 κιλοβάτ αν είναι ηλεκτρικά οχήματα και βάρος κάτω των 350 κιλών, και αυτές με μεγαλύτερο κινητήρα, ισχύ και βάρος.

 Όλες για να εγγραφούν πρέπει να έχουν πιστοποιητικό συμμόρφωσης τύπου. Οι πρώτες δεν επιτρέπεται να κινούνται σε αυτοκινητόδρομο,  οι δεύτερες εντάσσονται πλήρως κάτω από τον Κ.Ο.Κ. για οχήματα και σε όλες τις περιπτώσεις απαιτείται κράνος.
Η κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, διά του προέδρου της Γιώργου Προκοπίου, ζήτησε από την Τροχαία Αστυνομίας να γίνονται πλέον αυστηρότεροι έλεγχοι και κυρίως όσον αφορά στους χώρους που κυκλοφορούν. Σύμφωνα με τον ίδιο, με βάση τις εξηγήσεις που δόθηκαν χθες στην Επιτροπή,  κατηγορίες από τα τετράτροχα αυτά οχήματα (όπως και οι εκτός δρόμου μηχανές), επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο σε συγκεκριμένους αγροτικούς δρόμους.philenews

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK  ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ... ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΟΥ... ΑΥΡΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου